luni, 25 ianuarie 2010

Îngerii din popor



Demult se credea ca ingerii au aparut din apa cu care S-a spalat Dumnezeu pe maini dupa ce a terminat de facut lumea. Dupa ce si-a inmuiat mainile in apa, le-a scuturat si din picaturile care s-au raspindit peste tot au aparut ingerii. Ingerii nu traiesc de capul lor. Sunt organizati in noua cete conduse de Arhanghelii Mihail si Gavril. Le enumar pentru cei care vor sa le invete: serafimi, heruvimi, tronuri, domnii, puteri, stapanii, incepatorii, arhangheli, ingeri.
Cei mai cunoscuti sunt serafimii, care au cate sase aripi, si heruvimii, care au ochi multi.


Caderea ingerilor

La inceput toti ingerii erau buni. Cel mai iubit dintre ei era Satanail. Dumnezeu i-a spus acestuia ca va lipsi sapte zile din lacasul sau ceresc pentru ca trebuia sa faca lumea. L-a insarcinat sa aiba grija de palatul sau. I-a dat libertatea sa se plimbe prin cele unsprezece camere, dar i-a interzis sa intre in cea de-a douasprezecea. Manat de curiozitate, Satanail calca porunca. Deschide usa ultimei camere crezand ca va gasi acolo cine stie ce comori. Cand colo ce sa vezi?! In camera nu erau decat o masa, un scaun si pe masa o carte. Satanail se aseaza la masa si incepe sa citeasca din carte. In acea carte era cuprinsa toata intelepciunea lui Dumnezeu. Vrand sa devina la fel de intelept ca El, Satanail citi continuu timp de sapte zile. Cand s-a intors Dumnezeu, in cea de a saptea zi, l-a prins in camera interzisa. S-a maniat pe Satanail si l-a aruncat din inaltul cerului in fundul pamantului. Cu el au cazut si alti ingeri.
Unii prin locuri pustii, altii prin rape, altii prin ape. Taranii ii numea pe cei cazuti prin ape “ai-din-Balta”. Unii ramaneau la rascrucea drumurilor. Pentru a-i pazi pe calatori de ei taranii construiau la intersectia drumurilor troite. Trecatorul se oprea o clipa in fata lor, isi facea cruce si mergea mai departe cu incredere.
Prin Oltenia taranii spunea o alta poveste. Cica intr-o buna zi Lucifer a vrut sa isi inalte tronul mai sus decat tronul lui Dumnezeu. Dumnezeu, fiind atotstiutor si urand trufia, l-a aruncat din cer pana un strafundul pamantului. Cu el a cazut o puzderie de ingeri. Exista pericolul ca cerul sa ramana nelocuit. Arhanghelul Mihail, intuind pericolul, a strigat deodata: Opriti-va!” si caderea a incetat.

Omul si ingerul
La botez fiecare om a primit de la Dumnezeu un inger pazitor.Ingerul rau sta pe mana stanga si pe piciorul stang, iar cel bun pe umarul drept. Ingerul bun ii sfatuieste sa faca fapte bune.Ingerul rau il indeamna la rele. Fiecare dintre ei consemneaza in scris faptele bune si cele rele pe care le face omul. In unele locuri se credea ca nu numai omul are inger ci si fiecare casa. Se credea va visele cele bune sunt soptite de ingerul bun, in timp ce cosmarurile ni le sopteste ingerul cel rau.
Pentru a fi feriti de influenta duhurilor necurate oamenii spun seara, inainte de culcare, rugaciuni. Iata o rugaciune taraneasca adresata ingerului pazitor.

O rugaciune din trecut

“Inger, ingerasul meu,
Crucitza lui Dumnezeu
Sta intr-ajutorul meu.
Pan la miez de miez de noapte,
Pan la ceasul cel de moarte.
Sfanta cruce-adoarme-ma,
Inger bun, trezeste-ma,
Cu darul tau ingradeste-ma
Doamne miluieste-ma,
Doamne miluieste-ma!”

In cartea de unde am luat rugaciunea se preciza ca aceasta“se zice sara si noaptea, daca te temi; cum o zici, indata orsice frica piere”. Daca nu ma credeti puteti sa incercati. Cand Dumnezeu ne cheama la El, ingerul nostru pazitor are sarcina de a ne conduce pana acolo.



Scrisoare catre ingerul pazitor

Ingerului vostru pazitor ii puteti scrie. I-am rugat pe niste copii cu care m-am intalnit odata sa ii trimita cate o scrisoare cu cererile lor fiintei divine care ii pazeste. Va redau aici una dintre ele ca sa va inspire.

“Draga Ingerasule,
iti scriu pentru ca as dori sa-ti multumesc pentru ce am si vreau sa te rog sa-mi daruiesti sanatate si dragoste. Ingerasule, eu as dori sa iti spun ca acasa o ajut pe mama, ii ascult pe bunici pentru ca nu toti oamenii au bunici si as vrea sa ii pastrez. Multe dintre dorintele puse mi s-au indeplinit datorita tie. De exemplu mi-am dorit un catelus, un calculator si le am si iti multumesc ca mi le-ai daruit. Ingerasule, as dori sa te rog ca sa nu avem probleme in familie si ca toti cu care locuiesc sa traiasca foarte mult si as vrea sa-I trimiti acest mesaj lui Dumnezeu. As mai dori sa imi spui unde este pisoiul meu, Danila, pentru ca imi este foarte dor de el. As mai dori sa imi dai inspiratie in tot ce fac dar acest lucru sa nu il iei ca un moft cum ca as vrea sa stiu totul.Dupa toate aceste rugaciuni vreau sa iti multumesc pentru familia iubitoare pe care o am si pentru lucrurile pe care mi le-ai daruit, dar cel mai mult si mai mult vreau sa-ti multumesc pentru mama pe care mi-ai daruit-o pentru ca munceste si se zbate pentru mine. Vreau sa-ti scriu si cu alta ocazie pentru ca vreau sa “tinem legatura”. Cu multa recunostinta si dragoste, cel pe care il pazesti, Radu.”

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu